Mersul pe jos: sport la îndemâna tuturor

Mersul pe jos este o adevărată binefacere pentru organism, acţiunea sa:

  • întreţinând muşchii şi inima;
  • ameliorând respiraţia şi circulaţia sanguină;
  • oxigenând celulele şi influenţând în bine sistemul nervos.

De-a lungul timpului, cercetările au statuat că mersul pe jos:

  • menţine nivelul scăzut al colesterolului în sânge;
  • stimulează celulele osoase şi luptă contra tasării vertebrelor;
  • ajută la digestie.

Un studiu american de prin anii ’80, realizat pe 17.000 persoane a demonstrat că la cei care merg mult pe jos, se întâlneşte mai rar cancerul la colon. Armonia corpului este în câştig şi ea, silueta dobândind eleganţă.

Pentru ca mersul pe jos să fie benefic, trebuie practicat în mod regulat şi în ritm susţinut. Când faceţi drumeţii, nu vă încălţaţi cu tenşi şi bascheţi. Pantofii de sport ideali sunt cei cu talpa mai groasă, care amortizează şocurile vibraţiilor şi asperităţile solului.

De asemenea, se recomandă o îmbrăcăminte confortabilă (din bumbac sau lână). Nu mergeţi pe jos distanţe mari cu stomacul gol. Consumaţi alimente bogate în zahăr. E bine să aveţi la dumneavoastră biscuiţi, fructe uscate, ciocolată. Nu uitaţi că şi mersul pe jos are limitele sale: nu vă lansaţi în parcurgerea unor distanţe mari, fără a avea antrenament.

În consecinţă, aceată activitate trebuie făcută din plăcerea mişcării, pentru a vă simţi flexibil, uşor, sănătos.

Puteţi lăsa un comentariu